Yhdistys

Turun kamppailuseura Tode ry

Turun Kamppailuseura Tode ry on vuonna 2018 perustettu voittoa tavoittelematon, lähes sadan henkilöjäsenen yhdistys, jonka tavoitteena on edistää perinteisten kamppailulajien harjoittelua Turun seudulla. Yhdistyksessä harjoiteltavat lajit ovat:

• Yuishinkai karate-jutsu
  • Ryukyu Kobujutsu Hozon Shinko Kai
  • Cheng Man Ching –tyylin Tai Chi Chuan

Harjoittelun tavoitteena ei ole kilpaurheilu. Haluamme tarjota jäsenillemme mahdollisuuden kokonaisvaltaiseen harrastukseen, jossa jokainen voi kehittyä omien lähtökohtien ja resurssien mukaisesti. Jos sinua kiinnostaa perinteinen japanilaisen karaten harjoittelu, Okinawan klassiset asetaidot (Ryukyu kobujutsu) tai kiinalainen aseetonta ja asetekniikkaa sisältävä Tai Chi Chuan, olet tullut oikeaan paikkaan.

Perinnelajien tapaan noudatamme tiettyjä käyttäytymissääntöjä (kumarrukset, toimiminen yhdessä komentojen mukaan yms.), jotka opetetaan Sinulle jo ensimmäisissä harjoituksissa. Salietiketti on kohteliaisuuden lisäksi myös osa harjoitusturvallisuutta ja edellytämme kaikilta yhteisten sääntöjen noudattamista.

Seuramme ohjaajista monet ovat harrastaneet kamppailulajeja jopa kymmeniä vuosia ja käyvät lähes vuosittain harjoitusmatkoilla muun muassa Japanissa. Turun Kamppailuseura Tode ry:n kautta tämä tieto-taito ja myös ryhmämatkat ovat tarjolla kaikille jäsenille. Lisäksi Suomen Yuishinkai ry:n jäsenseurana lajimme ovat osa sekä kansallista että kansainvälistä yhteisöä, jolla on toimintaa noin 20 maassa ympäri maailmaa.

Seuramme valmentajia ja toimihenkilöitä innoittaa syvä kiinnostus lajejamme kohtaan eikä kukaan seurassamme saa palkkaa toiminnastaan yhdistyksen hyväksi. Tästä syystä harjoittelu on meillä verraten edullista, mutta vastavuoroisesti edellytämme jokaiselta jäseneltä vastuunkantoa esimerkiksi harjoitussalin siisteyden ylläpitämiseksi. Lajissa edettyäsi Sinulle tarjoutuu halutessasi mahdollisuuksia osallistua yhdistystoimintaamme myös mm. leirijärjestelyjen ja näytösten parissa.

Harjoituksissa edetään harrastajan taitotason mukaan ja valmentajamme huomioivat aina harjoitusturvallisuuden – harjoittelu tapahtuu silti viime kädessä omalla vastuulla. Kamppailulajeissa on aina olemassa mahdollisuus urheiluvammoihin, mutta vakavampien vammojen todennäköisyys on seurassamme varsin pieni. Halutessasi voit hankkia vakuutusyhtiöstäsi tapaturmavakuutuksen, joka kattaa myös kamppailulajitapaturmien hoitokustannukset.

Yhdistyksen säännöt

Yhdistyksen hallitus 2024

• Lasse Leino (puheenjohtaja)
  • Talonen Jyrki (varapuheenjohtaja)